Fysik en natureras (mar)dröm

Jag ska aldrig börja röka
Noway
Såg en tant på busshållplatsen idag
Hon hade världens hamster mun
Och tänderna va typ snorgula
Och hon såg ut som ett monster
Lätt överdrivet, men det va allt annat än vackert

Idag försov jag mig hur som helst
Liza väckte mig vid sju
Så det blev frukost i skolan
Och fysik prov
Det gick vääl sådär

När jag kom hem va jag helt utpumpad
Kändes som om jag va tömd
Det enda som fanns kvar va ett tomt skal
Så jag lät mig inte göra nåt alls en stund
Småpratade med Daniel
Men det gills inte

Och här sitter jag nu
Rättar en rapport
Ska börja med en samhälle redovisning
Och en historia
Plus att jag har biologi prov
Och engelska läxa
Och jag skruvade i en krok i taket nu
Måste bara rota fram nåt rep
Eller
Jag orkar inte
Det är ju jobbigt att ta livet av sig
Fatta vilken kraft ansträngning
Jag menar hela kroppen borde gå emot det?
Det är inte precis nåt man vill göra

Usch och fy
Måste plocka i ordning nu
Inga underkläder på toan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0