Dagens misslyckande

Vi har SodeStream hemma (läskmaskin)
Helt simpel grej
Har gjort läsk i sån sen jag va typ 12
Idag skulle jag gör en läsk till maten
Häller upp vatten till strecket i flaskan
Hämtat själva läsksmaken
Mäter upp den
Häller i och skurvar på korken
Vänder flaskan sådär fint upochner
Ställer den på bordet
Så tar jag mat (lasange, så gott)
Sätter mig själv på stolen
Öppnar flaskan
Inget pys-ljud
Anar att något är fel
Häller upp
Inget bubbel
"Jag glömde kolsyran"
Mamma och Daniel dör av skratt åt att jag är en sån idiot

Sen ska min lilla syster, Elvira, smaka på mammas förskylnings grej
Den är tydligen riktigt äcklig
Jag har inte smakat, men iallafall
Elvira säger att hon vill smaka så det ska hon ju få då med
Mamma häller upp den orangadrycken på en sked
Elvira får in den i munnen och säger helt coolt
"Vatten"
Sen öppnar hon munnen jättestort
Vi snackar så stort att det ser groteskt ut på den lilla 2,5 åringen
Grinar illa och räcker ut tungen
Och börjar storgråta

Så äcklig va den
Jag skrattade inte alls (a)
Och jag tror jag avstår från att smaka den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0