Drömmar

Vad fasen gör jag uppe nu?
Är jag inte klok eller vad är felet?
Näe, jag är inte klok
Fast det är inte mitt fel att jag är uppe och redan har hunnit duscha
Det är mammas fel
Men framför allt Lizas fel
Eftersom att hon inte gick upp i morse som hon skulle
När man inte gör det ställer sig mamma vi foten av trappan och gormar
- ÄR DU VAKEN?!!!
Och stackars lilla jag som egentligen kan sova ett par timmar till vaknar
Gillar inte stängda dörrar så sover i stortsätt alltid med den öppen
Fast man ska inte klaga
Jag är pigg
Och helt fundersam över min dröm jag hade i natt

Så fundersam är jag ;P


Jag är på en strand med mamma, tror jag. Vi bor i nån liten fallfärdig kåk, mysig men som sagt nedsliten. Vi har lånet den av nån annan. Den som bor där annars har två blodhundar, så dem är där nu med. Hur som helt så går mamma och jag upp till stugan, som ligger precis vid vattnet, på stranden bokstavligttalat.
När vi sitter där och äter vår lunch ser vi en pytonorm gräva sig fram på stranden mellan våra badlakan. Det är max fem sex meter dit. Vi blir så klart jätterädda och jag börjar fråga mamma om den är giftig eller om den kramar ihjäl sitt byte. Hon säger nåt obegripligt om att den gör både och, fattar naturligtvis precis vad hon menar.
Den ringlar runt på stranden och vi släpper den inte med blicken. Sen plötsligt stutsar de två blodhundarna fram och attackerar ormen. Om man kan säga att en orm är rädd, då va den det. Snabbt som tusan "kröp" den in under verandan mamma och jag sitter på för att akta sig för hundarna. Men eftersom att det är en orm och den är riktigt korkad ringlar den ut direkt. Hundarna är på den direkt och den vänder.
På andra sidan mosar sig hundarna in under verandan i sin jakt efter ormen. Den enda är ljus (hunden alltså), den kommer ut först. Efter den kommer den mörkare och i svansen på den hänger ormen. Den ljusa hunden dödar ormen, men jag blir helt förstörd. Ormen bet den mörka!

Jag vaknar och känner mig relativt låg
I min lilla hjärna betsämmer jag att ägaren till hunden
En ranglig man med svart skägg
Kom tillbaka och högg av svansan så hunden klarade sig

Det är typiskt mig att drömma om att vara rädd för typ ormar
Slog upp det i en bok jag har
Tydligen kan dem betyda allt möjligt, allt i drömmar tyder på dubbla saker
Antingen är det bra; en symbol för styrka som ormen har
Eller är det illa; giftet för giftar ens liv
Jag skulle tro att ormen i det här fallet va giftig
Och att hunden, som i många fall är en guide eller en beskyddare
Ska visa mig vägen
Va mysigt ^^

Meya, vår hund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0