Gnällspik

Imorse kom jag på något som fasinerar mig
Det är att vi oftast har apelsinjuice hemma
Vem är det som dricker juice?
- Jag
Giller jag apelsinjuice?
- Nej
Så varför kan mamma och Daniel inte bara lägga ner
Mamma dricker inte juice (skada sen hon va gravid)
Daniel är det lilla trollet
Han gillar inte "mina" juicer med blandad smak
Hur ofta dricker han juice?
- Inte speciellt ofta
Så det blir att jag får dricka en juice som jag inte gillar
Eftersom att Daniel eventuellt vill ha juice
Och han måste ha apelsin
Tro mig, jag blir trött av bara tanken

När jag åkte buss till skolan idag
Då kom jag på en sak till
Vad i helvete gör penisonärer på vanliga bussen?
Jag har inget emot dem
Såklart det är väldigt störigt med nån tant som börjar prata med en
Om sin klippning
När jag lyssnar på musik
Och inte alls känner för att binda nya kontakter
Det är bara det att det tar sån tid
De ska leta efter pengar i en kvart
Sen ska de gå med sin rulator till platsen där de ska vara
Sen kräver de att jag ska flytta på mig
Så de kan sätta sina feta rövar på min sittplats
I helvete heller
Finns inget jag stör mig mer på än folk som tror att de ska få hjälp
Skillnad med typ mammor eller pappor med barnvagn
De hjälper jag gärna
Men surkärringar och snuskgubbar?

Jag tror jag avstår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0