Grundlurad

Jag sittar här och glor
Har läst ut Jane Eyre för en timme sen
Känner i hela kroppen att det är söndag
Och att det är skola imorgon
Eller hur är det för illa?
Precis när man har börjat vänja sig vid att vara ledig
Näe då ska man börja skolan igen?
Vad är det för stil?
Låter precis som Sverige
För visst är det sinnesrubbat?
Vi bor i ett land där gamla får ha bajsblöjor på sig i timmar
Där skolmaten är sämre än att kattmat
Där politer snackar om paradis, men visar oss nåt helt annat
Där solen går ner vi sådär fyra snåret (nu på tidiga vintern alltså)
Där det är kallt som i frysen där de försöker uppnå 0 Kelvin (minsta temperaturen som finns, molekylerna står stilla, kan enligt vår vetenskap, inte bli kallare)
Hit vill folk flytta?!
Okej vi har det rätt hyfsat?
Men va?
Jag vill flytta här ifrån (kommer inte göra det eftersom att jag av naturen bara utsätter mig för utmaningar om jag tvingas till det av min egen vilja)
Få lite värme på huden
Solsken vore inte helt fel
Fast då drar man väl på sig cancer eller nåt
Och då blir man väl hemskickad för att vården ska kunna ta hand om dig
Och så fastnar du i Sverige igen
Och efter det vågar du inte sätta foten i solen igen
Och att tänka på solarie är som att sätta handen på en varm spisplatt (inte behagligt)

Vilken optimist jag är
Fast förväntar man sig det värsta är chansen större att det visar sig att man får det bättre
För en riktig optimist (enligt min egentliga ovishet) har svårare deprissoner eftersom att det låter sig påverkas mer än pessemisterna
Tro inte att jag förspråkar att vara pessemit
Det suger
Skittråkigt när man ska leta efter det dåliga
Fast lite bra kankse
Svårare att "komma åt" en som ser på en med allt annat än tillit

Får väl ändå avsluta med nåt positivt
Va på hallowen fest igår
Avsluta kvällen ute
Finns visserligen en hel del kostigt folk
Fast de flesta är ändå riktigt trevliga

Min oversizeade röv innan vi klädde på oss (av oss för min del)
Va riktigt trevligt att få vara lite slampig för en kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0