Liten tös med flätor

Håltimmen idag var inte alls nån större plåga
Hade sällskap av Louise, hon går i min klass, och vi hade kul
Och mina naglar är normala igen
Inte alls skrikrosa så man ser dem från flera mils håll

Dess utom va jag sådär liten
Inte så jag hade två flätor i håret
Eller sög på en tutte
Eller frågade chans på en kille jag tyckte va söt
Men jag tisslade och tasslade som man gjorde då
Helt kul ju
Som att bli liten igen
Det bra av att vara liten
Inte att alla tittar på en tänker
"Hon är liten, låt henne hållas"
Mer åt bara vara liten tjej

Fast det va man ju inte så länge
Jag är ingen liten tjej längre
Jag är ingen kvinna
Men jag är ingen liten hjälplös flicka
Jag kan faktiskt låsa upp dörren själv
Och jag spiller ytterst sällan
Jag behöver inte bädda sängen för mamma tittar knappt in i mitt rum
Klart att jag får råd av äldre visare människor
Men överlag tar jag alla beslut utan större överläggningar
Förutom de gånger det krävs ordentliga åtgärder
Då blir det överläggningar
Hur som helst kändes det bra
Ytterst bra


Liza och jag, Black And White

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0