Paraply med osjälvisk kärlek

Hade med mig datorn idag till skolan
Det var väl inte helt onödigt
Fast så värst mycket använde jag den inte
Inte till viktiga saker i alla fall
Som att ta med sig paraplyt när det är mulet
Och när du ska hem duggar det
Väldigt lite
Typ så känns det
Fast så farligt va det inte att ta med den

Nu tänker jag
Högst ovanligt
Kan man älska någon så osjälvliskt att man kan släppa personen
Låta den gå till någon annan
Eller skulle man försöka stoppa det?
Låt säga att jag inte borde vara ihop med en kille (skit i anledning, den är bra i alla fall)
Vi är så grymt kära
Skulle man strunta i sina känslor?
Kan man bli så osjälvsik?
Eller om jag gjorde honom illa
Inte att jag slog honom eller så, men han mådde inte bra av mig
Skulle jag backa då?
Trots att han gillade mig?

Handen på hjärtat
Jag skulle inte göra det
Att vara olyckligt kär är hemskt
Vidirigare tillvaro kan man visserligen ha, men den är svår att hitta

Så tyvärr kan jag inte hålla med texten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0