Skomakare

Sov morgon idag
Gick upp tidigt iallafall
Tog en lång dusch
Kan erkänna att jag gottade mig i tanken på alla andra
Alla andra som började tidigare än mig alltså
Inte de som låg i sängen när jag satt i duschen
Eller dem som är rika och inte behöver bry sig om nåt
Eller... you know?

Hur som helst skulle jag in till stan
Hämta ut två par skor som jag lämat in
Man fattar inte hur överhettad jag blir av att gå själv
Jag går inte speciellt fort, tror jag inte
Men jag blir varm
Helt sjukt varm
Som att kliva in i en bastu
Går jag med nån annan är det inte alls lika varmt
Som att jag i min lilla ensamhet blir stressad
Visst, jag tycker det är hemskt att vara själv
(För dig som inte vet
Jag har inga problem med att vara själv
Då slipper man känna att man ska bry sig om nån annan
Det passar mig utmärkt vid vissa tillfällen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0