Snö

Ville verkligen inte gå upp i morse
Hela kroppen skrek efter att få ligga kvar
Ögonen protesterade högljutt när jag tände lampan
Halsen rev sönder sig själv när jag pratade
Benen och armarna ville inte alls vara med
Dem var som trumpinnar eller nåt
Men upp kom jag

Och hade en lektion; Samhälle B
Ska fördjupa mig i Japan
Det ska bli... utvecklande

Fast nu är jag hemma
Efter att ha väntat på bussen i snöfall
Visst vill jag att det ska snöa
Men inte nu
Nu ska det vara varmt
När det blir advent
Då ska det komma snö
Vid jul och nyår ska man inte kunna ta sig fram
Inte utan att få snö i skorna iallafall
Vilket onekligen för tankarna till varma dagar
Typ semestrar
Ungefär Portugal
Inte i år
Förlåt, men att åka till samma ställe två gånger...
Det passade verkligen inte mig
Uppleva samma sak om och om igen gör jag tillräckligt mycket hemma

Måste vara två år gammal den här bilden
Jag utan lugg och med solblekt ofärgat hår :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0