Vanlig torsdag

Va slarvig jag är
Som en liten skitunge
Fast jag slavar inte bort nycklar
Har hänt en gång, jag började gråta

Hur som helst, jag har inte haft fullt upp
Jag har bara gjort annat
Skrivit på en annan grej
Nåt som fick mig att koppla av
Där jag kunde lämna ut mig
Känner att jag inte riktigt vill göra det på nätet

Snabb review
I tisdags funkade inte blogg.se för mig
Så jag sket i att skriva nåt
Igår jobbade jag och satt knappt något alls vid datorn

Men nu sitter jag här
Känns som om klockan borde vara typ tio, elva eller nåt
Det är den inte (typ åtta)
Så jag får väl försöka hålla mig vaken
Tror nog att det ska gå bra

Igår va jag nära att köra över en kille
Eller så nära, nära va jag inte
Men det va nära
Så alla idioter som går över övergångsställen
Utan att slita blicken ifrån telefonen
Det kan gå illa
Hade det varit halt hade jag inte haft körkort nu
Och han hade legat på sjukhus

Idag va det rugby (nån grej som hänger kvar sen 80-talet)
På den tiden va det faktiskt kul
Finns inget roligare än att lyssna på de gamla
Pappa, mamma, min moster, pappas två kusiner
Då va det riktigt fientlighet mellan skolorna
Kagg bygde ihop nån bil på stagg
Och stagg flyttade koskit till kagg (min lilla pappa som va skyldig)
Självklart finns det ofantligt mycket mer
På den tiden hade det nog varit kul
Nu ska det vara så snällt
Allt ska vara kontrollerat
Och man säger att vi super mer nu än de gjorde på 80-talet
Inte om jag litar på mina instinkter när de berättar
Tydligen fanns det påsar med allt annat än mjölk i
I vart enda buske när det va rugby
Skulle tro att det va ganska mycket fylla då också
Tro inte att jag förespråkar att man ska dricka sig stupfull
Men jag tycker att man inte ska göra en så stor grej av det
Klart att det kanske inte är så smart att dricka varannan dag
Troligvis hade den människan druckit lika mycket då som den gör nu
Killar/tjejer som tror dem är så j** balla för att de kan konsumera lika mycket sprit på en vecka som jag dricker på ett år, eller hur är det ballt?
Nu blir jag sådär nitisk
Så det släpper jag där

Är du känslig
Läs INTE vidare!

Jag behövde gå och kissa idag i skolan
Det är inte speciellt ovanligt
Så jag lämade mina grejer hos Kikki och Jonna
Gick till toan
Stängde dörren
Kastade nog en snabb blick i spegeln
Öppnade toalettlocket
FY FAN
Förlåt
Man ska inte svära
Fast det här va det värsta jag har sett på evigheter
Seriöst
Så vidrigt
Jag ska inte ens återge blicken utan kan istället konstatera två saker
1. Jag kissade inte på den toaletten
2. Hur kan man lämna en diarreskit så? Utan papper över? (hur torkade sig människan? Utan att spola? (ingår inte det i vanligt vett att spola om man har skitigt?)

Näe fy
Usch

Den toaletten kommer hemsöka mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0