Hjältedåd?!

Känns ovanligt deppigt idag
Har ingen aning om varför
Antagligen responsen på en för jobbig vecka
Har hänt för mycket
Kanska ska flytta ut i skogan och titta på den?
Då kan det ju inte hända så mycket?

Har börjat inse att det snart är advent
Jag kommer bli galen
Finns inget mysigare än ljuset ifrån alla ljusstakar och stjänor
Alla julgranar
Paket och atmosfären på stan
Alla bara sjuder av kärlek
Behöver jag komma längre eller?

Får väl trösta mig med typ...
Har inte ens en plan på hur jag ska trösta mig längre
Det är illa
Det hade jag alltid innan





Jag borde fixa mina naglar
Och sen borde jag tvätta min tvätt
Plus betala tillbaka allt jag är skyldig nån
Samt sammanföra massa par
Sen borde Fredrik Reinfeldt få lite konstruktiv kretik
Glöm inte att prata med Barrack om Irak
Viktigast av allt;
  • Utrota hungern
  • Kom på ett alternativ till oljan

Ibland känns det som om man förväntas vara nån hjälte
Eller typ övermäktig
Gud kanske?

Kan meddela att jag inte är Gud
Plus att jag troligtvis inte kommer orka lyfta ett finger
Med nåt annat än skolan då alltså
För mina barn ska inte behöva åka på husvagnssemestrar
Här snackar vi Indien, Thailand, Australien, USA, Brasilien, Grekland, you name it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0