Labbrapport och morfar

Det går någon i trappan
Så ser jag morfar
Jag vet hur rädd han är för att bli sjuk
Det är så att det är patetiskt
Är någon förskyld kan han inte komma hem till dem

Han tittar på mig med skräckslagen blick
"Är du sjuk?"
Jag har papper i näsan
Ligger undertäcket med en tjocktröja
Är blek trots att sminket fortfarande är på

"Nej morfar, jag tycker bara att det är väldigt kul att ligga under täcket med massa kläder på så jag dör av värmeslag, ha papper i näsan som kliar är väldigt mysigt och se ut som ett spöke is even better"

Istället (jag har faktiskt viss respekt för honom trots att jag borde bahandla honom som mina små systrar) nickar jag och försöker se ofarlig ut

Jag har aldrig sett någon springa så fort ner för vår trappa

Pular lite med labbrapporten som ska skickas in idag
Orkar egentligen inte, men annars blir det IG på den
Jag som vill satsa högt i Biologi B
Hoppas att Ola inte tar allt för allvarligt på den

Har kommit fram till att Osmos är nåt som alla celler gör passivt
Ungefär som när killar tror dem är tuffa när dem dricker mycket
Eller det kankse de tror aktivt?

Funderar på om jag borde ändra mina prioriteringar
Kankse ska avsätta tid för att skriva...
Va så sjukt länge sen jag verkligen skrev ner nåt med en rödtråd
(Bortse från skolans grejer, dem gills inte)

Ska försöka se klart Joe Dirt nu
Serverna orkade inte innan
Hann bara se första 50 minutrarna
Men jag har hela dagen på mig

Den är bara för gullig
Jag vill vara som honom
Inte ta åt mig av vad folk säger
... fast till och med Mr Dirt tar åt sig
Se filmen, kolla hans blick
Den flackar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0