"Mycket fylla i helgen..."

Det finns många gånger man uppriktigt sagt inte förstår vad killarna tänker med
När de frågar om man ska åka utomlands tillsammans andra gången man träffas
Eller finns det något mer typiskt än stegrade cyklar eller motorcyklar?
... spinnande motorer är väl ett vanligt fenomen
Fast det vanligaste måste ändå vara när de skryter om hur fort det tömmer en sprit falska
Hur riktigt packade de ska bli



Jag vet inte om det är något fel på mig eller om jag är som många andra
Men kom igen?
Dricka är... visst det är kul, men verkligen överskattat i de flestas ögon
Alkohol verkar vara ett måste för att man ska kunna ha kul
Allt blir kul när man dricker
Det är till och med kul att bli dissad
Men vill man leva så?



För även om jag erkänner:
Det är kul att dricka
Tycker inte jag att man ska dricka en halv sjuttis
Vad är det tuffa med det?
Det är dyrt
Jävligt onödigt
Och vem tycker det är tufft med en kille som kan dricka en halv sjuttis när han är typ 18
Då måsta han ha druckit sen han började gå
Det är väl inte allt för sexigt





Körde i alla fall det sista på halkan idag
Va riktigt roligt
Fick testa hur det är att köra om man får vattenplaning
Jag kunde inte styra
Inte bromsa, kände inte ABS:en
Inte göra något
Bara sitta där och titta på när bilen gled runt



Läraren var så trevlig att han gjorde det så halt att jag sladdade av att börja rulla bilen
Sladd när man kör i cirka 5 km/h
Då är det inte allt för bra väggrepp

Och snälla
Gå inte ut på övergångsstället i vinter utan att bilen står still
Det är inte säkert att man kan stanna
Och det är mest synd om den som får besäka närmaste sjukhus
Inte den bakom ratten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0