Så blev man sjuk också...

Ligger hemma i sängen
Tycker rätt synd om mig själv
Jag är jättesnuvig
Tar jag två steg orkar jag inte andas
Huvudet värker inte som igår
Fast jag orkar inte stressa, det är bra

Gick till skolan idag
Men Anne skickade hem mig
Tror det var bra gjort

Så här ligger man och lyssnar på musik
Och tänker på allt
Allt som man inte borde tänka på
Allt som man inte kan fördjupa sig nåt mer i
För det finns inget kvar att analysera

Tjejer förstår precis vad det är jag snackar om
Killar
Finns det nåt värre?
Finns det nåt bättre?
Finns det nåt som suger mer energi?
Finns det nåt som ger mer energi?

Fast i ärlighetens namn har jag inte tid
När jag väl är klar med skolan och körkortsteorin vill jag bara gör en sak:
Ta hand om mig själv
Vara egoistisk
Kunna göra det jag känner för
Oavsett om det är att ta en promenad eller glo på film
Fast så hemskt mycket tid blir det egentligen inte över

Var på H&M i början av veckan
Blev helt lyrisk när jag såg alla killjackor
Dem är så stora
Förlåt, om jag är över hetero och vill ha lite... stora killar
Inte tjocka
Inte smala
Liksom den där perfekta blandningen
Den som man dreglar över
Dem sexyugly
Grrrrrr på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0