Skolfoton... eller inte

Läste att Jonna hade fått sina skolfoton
Jag blev stormglad och rusade ner
Fast jag hade självklart inte fått mina
Trots att jag lämnade in min lapp när vi tog kortet
Men näe då
Jag hade inte fått nåt kort

Fast jag hade fått Ellos katalog
Den luktar supergott
Sådär som bara nya papper gör
Är väl inget större fel på innehållet skulle jag säga
Fast lite rött
Och lite tomtigt
Visst gillar jag julen
Men jag tycker bara att det ska finnas en tomte
Inte typ en massa små tomtenissar överallt
Man tror ju det är rött nonstop

Det är farligt om man ger mig en katalog
Eller en sida med kläder
Jag hittar alltid nåt
Och sen en sak till
Och en till
Fast den där var billig och den måste jag bara ha

Brukar bli akutvård för plånboken efter det
Om inte den där lilla lilla rösten i huvudet tar fram en högtalare
- Du har inte råd och det finns redan en såndär i din garderob!
Jag brukar lyssna... lite i alla fall
Önskar jag hade haft en drös brorser som hade gjort en lite pojkig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0