Time to give up?

Man förväntar sig inget
Helt ärligt det gör man inte
Fast det finns ändå den kvinnliga genen som gör det
När man sen ser igenom fasaden blir man förvånad?
På sätt och vis ja
Egentligen: nej

Hur många tjejer kan säga att hon aldrig har varit med om en skit
Det behöver inte vara seriösa grejer det handlar om
Bara sånt man inte har "guarden" upp för
När man låter honom traska runt innan för muren
Sen märker du att brunnen är paj
Skorstenen är sönder hackad
Det värsta är ändå att han slog sönder dörren på vägen ut
Man blir helt oskyddad
Trotsigt nog ställer man för en massa möbler
Låser in sig av rädsla för det utanför
Nu kan ingen nå dig
Trots att du vet att det kommer in en ny om du tar bort bråtet tar du bort det
"Nästa kanske är snäll..."
Och så kommer det in ett nytt pucko
Han tar sönder nya saker
Så måste man renovera igen

Det är klart att man tillsist lägger på en bom
Även när möblerna är undanröjda
Man orkar inte med fler saboterare
Det är bara som att be om att få allt sabbat

Kommer det något skiter man på sig
Vad vill han?
Vad kommer han ta sönder om jag släpper in honom?
Blir det porlinet?
Eller kanske datorn?
Varför inte klippa av elkabeln som leder in strömmen i huset?

Jag vet inte riktig hur långt jag har kommit
Kan bara jämföra med mig själv för ett år sen
Jag hade inget emot att vara kär
Nu är jag så sugen
Men rädslan för att släppa in nån,
Nån som kan förstöra för mig
Den väger upp
Jag har inte tid att renovera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0