Alkohol? Nej tack

Jag vet jag vet
Jag borde städa
Och jag borde duscha
Eller färga om håret
För det är lagom äckligt idag
Och när man färgar det ska man ju faktiskt ha skitigt hår (Y)
Enda gången det är bra

Hur som helst tittar jag som sagt på MTV
Och lilla Kesha dansar runt i tiktok
Och hon ser så patetiskt ut
Och så inser jag direkt att jag ser likdana ut
När jag har druckit
Medveten om att hon troligen inte var full när videon spelades in
Hon ser bara full ut


Hur som helst blir jag bara ännu mer äcklad
För på sistone har jag börjat ogilla alkohol mer och mer
Tror det beror på att man mage reagerar så starkt på det
Jag får skitont dagen efter
Jag mår inte illa, utan det gör ONT
Och jag hatar att ha ont
Plus att här ser du kontrollfreak nummer ett


Anne får också vara med, hon tillhör min klass, men en lite mer
hälsosam dos av det goda

Nu litar jag dessutom inte på mig själv
Sista gångerna jag var full
Va jag inte...
Som jag brukar
Eller jo, typ som jag kan tänka att jag är
Men i verkligheten är jag medveten om att det finns konsekvenser
Det är jag inte när jag har druckit

Och så vill jag ha koll på läget
Tror det är därför jag inte gillar att vara full

Men eftersom att jag bor i ett land när alkohol är så viktigt
Är det mer läksigt att säga att jag inte gillar det
Än att säga till farmor att jag... ja gör okristliga saker i sänghalmen
För det är lite status på att kunna skryta om att man har varit full
Och alla dumma saker man har gjort på fyllan
Och att man måste vara dum när man är liten för att man ska kunna bli klok när man är äldre



VAD FAN ÄR DET?
Jag har aldrig haft en blackout
Jag kommer aldrig få nån
(Om det intre beror på nervositet eller outlidlig trötthet
Eller chock)
Nu blir jag revolt sugen
På mitt eget skruvade sätt
Att inte dricka en droppe mer i hela mitt jävla liv
För alla tycker att man ska dricka
Jag vet att jag är roligare när jag är full
Men va fan

De flesta super sig redlösa för att göra revolution
Jag gör motsattsen
För mamma frågar och jag vill dricka
Martin frågar
Bettan frågar
Pappa frågar
Alla frågar
Och ingen tyckts förstå att jag inte gillar det


Fast visst erkänner jag att till och med jag blir sugen av den bilden
Men allt som kommer med att man dricker (att det som sagt är status
på att ha varit superfull, jag vet att det upprör många, men lite sanning
ligger det i det) vill jag inte ha in mitt liv


Fast för att folk ska respektera att man inte vill va full
Behöver man en ursäkt
  • Jobb
  • Skola
  • Sjuk
  • Har redan festat skallen av sig och har "vuxit upp"
Nästan så man längtar tills man har ungar
För då är det ingen som tjatar på en

Va missnöjd jag låter
Det är jag inte
Inte så
Bara lite upprörd :)

Kommentarer
Postat av: TRALLABELLE

haha, men den ville inte ens äta, den trodde att det var ett vapen:P xD

2010-08-23 @ 22:08:26
URL: http://trallabelle.blogg.se/
Postat av: TRALLABELLE

Hahaha xD så rätt:p texten alltså. Jag skulle också revolutionera med dig, om inte jag ÄLSKADE fylla. Eller snarare, berusningen. Ja, jag ääälskar att vara berusad. Inte för att det är coolt, utan för att man blir så hämningslös och alla andra blir hämningslösa. Man blir på sätt och vis mer mänsklig när man är full tycker jag (fast ändå inte, för människor är kontrollfreak... men det är roligt att se hur de beter sig när garden är nere). Men nej, blackouts vill jag inte uppleva och spya fick jag nog av den där enda kvällen. Nu måste jag vara medelmellanmjölk och säga: dricka: ja! jaa! jaa!!! Men med måtta;)

2010-08-23 @ 22:13:31
URL: http://trallabelle.blogg.se/
Postat av: TRALLABELLE

Men sen så har inte jag kunnat leka av mig ännu, ioffs. För att jag är en liten sjuttonårig skit;):P

2010-08-23 @ 22:14:10
URL: http://trallabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0