Fysalis

Sitter i köket
Mamma står vid sin dator
Sarah har spelat tetris
Får helt plötsligt syn på fysalis skålen
Inte såna där plast grejer som man köper dem inte
Utan en riktig glasskål
För det är hemmaodlade fysalisar
Och blir JÄTTESUGEN
Munnen vattnas
Armana skakar
Huvudet kan bara tänka på just dem
Fysalisarna
Som ligger där i sina höljen
Så lena i smaken
Lite nötiga
Inte alls fräna som dem man köper
Okej
Jag överdriver lite
Men jag blev sugen

Så jag tar skålen
Börjar äta
Och det är som att äta chips
Eller vindruvor
Tar man en måste man ta en till
Slutar med att jag tittar på en halvfull skål
Tittar på högen med höljena
Den är nästan större
"Mamma, får jag äta upp alla fysalisarna?"
Det fick jag inte
Men gott va det


Utifall att jag har stavat helt fel och ingen fattar vad jag menar, men
så ser inte dem vi har ut. Dem är mycket nättare och lite med svaga i
färgen. Mer naturligt. Jättegott :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0