Högskoleprovet

Imorse anmälde jag mig till högskoleprovet
Men jag kunde inte betala eftersom det inte fanns 350 kr kvar på mitt kort
Så den sa att det inte gick
Och eftersom att jag råkade trycka i att pengarna som jag skulle flytta över till mitt konto
Skulle komma ifrån mitt kortkonto och inte ifrån mitt sparkonto
Då hade jag ju inga pengar där
Så jag fick panik och stängde av datorn och åkte till skolan
Och nu har jag sett vad det var för fel
Fast nu kan jag inte betala
För det står redan att jag är anmäld
Men jag fattar inte riktigt hur det gick igenom?
Jag menar jag har inte betalt?

Dålig stil av lnu (tror det står för linnéunversitetet?)
Hur som helst blir jag lite fundersam
Kommer jag kunna göra provet gratis?
Eller ska jag ta kontakt med dem?
Självklart vore det toppen att slippa betala 350 kr till ett prov
Fast hellre betala än att det ska bli massa komplikationer
För jag menar, dem måste ju ha koll?

Tänkte först inte göra det
Men när SYO tanten hade varit hos oss går tänkte jag annat
Det är ju super bra att söka in på två ställen
Hoppas bara att det inte bli allt för dåligt
Fast det lär det säkert bli

En kompis sa att de med lite sämre betyg ofta fick bättre på högskoleprovet än dem med bra
Jag bara
"Men jag då? Som är en mellan klassare?"
Det betyder att jag inte har bra betyg
Men dem är inte dåliga heller
Jag lär säkert bli medel på det här med
Jag är född medel

Medel lång för att vara tjej
Medel smal?
Okej kankse inte
Medel inkomst på föräldrarna
Stämmer inte riktigt heller
Eller vad fan vet jag
Har ingen koll på pappa

Nej BH:n är inte min


Men nu ska jag försöka gör nåt vettigt
Typ städa
Eller skriva in källor
Eller plugga fysik inför morgondagens prov
Eller varför inte sätta på en film?
Eller spela nåt?
Jag måste vara sämst på att utnyttja min tid
Det ska va mitt nyårslöfte
För nästa år alltså
Man ska ju sätta upp mål som är relevanta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0