Superman eller man?

Visst är det konstigt
Att man kan ha så fel
För att man inte har förstått
Att man med tiden förstår
Fast man vill bara dra tillbaka tiden
Slå till nån
Komma tillbaka och må bättre

Tror jag är hög på typ värktabletter
Är faktiskt inte omöjligt
Fast inte troligt
Har aldrig hört om nån som varit hög på det innan
Brukar vara typ svamp
"Magisk" svamp
Sure sure
Mer troligt Giftsvamp
Dem kan man bli hög på
Dock inte speciellt hälsosamt

Har verkligen inget vettigt på hjärtat
Måste bara skriva bort spärren jag har nu
Fick den precis
Vill inte skriva svenska grejen
Typ plåga att skriva det här
För då kommer det lostna snart
Och min hjärna har gått emot skolan på sista tiden
Jag mår fysisktdåligt av skolan
Ska bli så skönt att slippa den
Fast tänk om jag nu skulle komma in på journalistik?
Då har jag ju inget val?
Fan
Vet inte om jag törs söka
Men det måste man ju?
Jag menar kommer jag inte?
Då får jag väl tänka att det var meningen
Fast det gör jag troligen inte
Iallafall inte i Kalmar
Så då blir det att flytta
Är inte speciellt sugen på det
Eller jo
Men inte bort härifårn liksom?

Mår piss om nån vill veta
Hatar mensvärk
Hatar mens
Inte någon nyhet för killar som lever med tjejer
Men framför allt ingen nyhet för de flesta tjejer
Har nog inte träffat en enda tjej som gillar sin mens
Den är bara plågsam
Och ivägen
Och man blir hormonmonster
Inte kul

Ungefär som Spiderman i 3:an
Fast jag kanske inte gör lika dumma saker
Och jag är inte lika sexig
Och jag är ingen superhjälte
Vilket roligt liv man lever...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0