End up like a Svensson?

Känner att självmord ligger nära
Fast samtidigt väldigt långt bort
Skulle ju aldrig göra det
Men tanken
På att slippa skolan
Den är mycket lockande
Och jag fattar inte hur jag ska orka med resten av terminen
Den har ju knappt börjat
Och jag är redan helt sönderstressad
Okej
Jag brukar vara det hela tiden
Men det känns skumt

Jag önskar


Att jag inte hade varit så tjurskallig och satt skolan så högt
För då hade jag kanske, om pappa hade varit givmild, varit i Åre
Och då hade jag sluppit stressen
Och bytt miljö
Och varit med Martin

Att jag va värsta geniet och inte behövde plugga
För då hade det inte varit något att gå i skolan
För det är inte skolan i sig jag ogillar
Utan all skit man måste göra hemma
Bara plugga, plugga, plugga

Att jag älskade att skriva labbrapporter
För dem måste man göra hemma
Och det är nog den enda texten jag avskyr att skriva
Krönikor, debatter, vanliga rapporter är helt okej
Det är labbrapporter jag ogillar så starkt

Att jag hittade anden i lampan
Fick tre önskningar
Önskar mig massor med pengar
Ett lyckligt liv
Och att jag faktiskt blir författare

Fast jag är inget geni
Jag gillar inte labbrapporter
Anden i lampan finns inte
Så, tja
Min framtid kommer väl bli som alla andras

Svensson, Svensson för er som inte vet, finns det ett värre öde?
Okej, uteliggare eller arbetslös hela livet känns värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0