Fucking Projekt

Blev blålurad, säger man så?
Av nån liten nisse, alias Martin, jag va hos igår
Att se The Sceptic
Han påstod först att den va om nån gubbe som lyssnade på allas liv
Sen tog han tillbaka det och sa att han inte hade en aning om vad den handlade om
Okej, jag köper det
Han är expert på att lura mig
Sen när vi har sett nästan hela säger han nåt i stil med
"Dem sa att slutet va dåligt"
Och då fattar jag ju att han visst vet vad den handlar om
Så då känner man sig lite korkad
Fast jag såg den iallafall
Hade han nog rätt i att jag inte hade gjort annars
Han vet att jag inte är sådär överförtjust i att bli rädd
Slutar andas och kan inte sova med lampan släkt
Precis som ungarna på dagis



However
Det är kallt
Inte sådär kallt att man sitter och fryser
Bara så kallat att det vore skönt om det va varmare?
Make sense?

Har börjar få rikgit ångest för projektarbetet jag måste göra
Har ju inte gjort nåt alls
Och det känns inte allt för bra
Folk börjar bli klara
Och jag har inte ens börjat?
Hur smidigt känns det på en skala?
Väldigt osmidigt skulle jag nog säga
Får väl skriva ihop första utkastet snart
Och läsa
Typ 20 sidor
Liten stil
Jag kommer dö
Inte mesdö
Typ, jag fick inte den där grejen jag ville ha
Jag dör
Det kommer vara
Mitt hjärta slår så fort och jag är så stressad att jag får slag
Inte heller superbra kanske?

Det kommer leda till att jag flyttar till skolan
För det är det enda jag hinner med
Så varför ska jag ens ta mig därifrån?
Kan lika gärna bli Sarah i Pannrummet
För där är det nog varmt (är väldigt kallt på min skola)


Sen kommer det gå utför
Eftersom att jag aldrig lämnar skolan
Kommer jag inte varva ner
Så jag kommer gå på högvarv hela tiden
Och när jag går ut till sommaren kommer jag börja plugga direkt
Ner med huvudet ännu djupare ner i böckerna
Flytta in på en ny skola och bli Sarah i Biblioteket

Tillslut kommer jag ju ändå börja jobba
Som typ advokat eller nåt?
Och så här kommer mitt liv se ut...



Så 2013 när alla andra kommer bli rädda för eventuell undergång
Kommer jag tacka Gud att det är över
För då har jag hunnit gå in i väggen
Gånger sådär 3 eller nåt

Vilken framtid
Det är ju så man blir ledsen nästan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0