Låg lägre lägst

Sitter här i min lilla lya
Alltså mitt rum
Hemma
Men i alla fall

Jag tänker på alla deprimerade människor
Och hur mycket man gräver ner sig
Tro mig, jag gör det själv också när jag är låg
Gräver ner mig flera meter djupare än nödvändigt
För det enda som man bryr sig om då är att man mår dåligt
Sen skiter man i resten

Och nu ska man inte tro att jag är låg
För det är jag inte
Har inte varit det på... Ämmm...
Ett par månader iallafall

Jag började tänka på det för att en kompis är low
Way low
Och då börjar jag tänka
Vad tänker jag inte av?
Men varför ska man vara så låg för
Har man inte partner är det de enda man vill ha
Blir som en drog
Skulle man mot förmodan inte tänka så mycket på det en dag
Då du, då skulle man läxa upp sig på kvällen
Inte så där lite lagom
Utan man skulle slå på stort
Så varför utför man denna tortyr på sig själv?
Det är inte direkt den biologiskaklockan som gör sig påmind

Nu gissar bara jag vilt
Men jag tror vårt samhället framstället singellivet som party, party
Och har man partner är man mer tillfreds
I don't know
Är dessutom det biologiska
Man har absolut inga förutsättningar att sprida sina gener om man är singel
Om man inte ligger runt på fester och drar på sig sämta ryktet ever

Och nu fick jag en skön bild av Liza
Okej den är inte direkt bra efter det här
Men nu skiter jag i vad allt vad medkänsla heter



Kommentarer
Postat av: Mille

Hrm, okej, då kanske jag får ta tag i det då ;) Fast att dom är i samma nivå som Sagan om Ringen är väl inget.. för dom filmerna suger ju? :P Så himla långa (a)

2010-01-22 @ 19:40:04
URL: http://marcuswikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0