Second Day

Är hemma från skolan
Har jag varit en stund
Har inget vettigt alls att göra
Borde skriva rapport
Men det orkar jag ju inte
Borde jobba med projektet
Men det orkar jag ännu mindre
Så projektet kommer ju gå åt skogen
Helt och hållet

Idag skulle jag haft betygsamtal med min lärare i historia
Hade jag det?
Nej
Tydligen tog det mycket längre tid än 5 min med alla
Och jag har aldrig riktigt lyckats lista ut vad det är som tar sån tid?
Man går in
Säger typ hej
Drar till med ett smile
Får sitt betyg
Säger att man är nöjd
Vilket jag självklart inte är
Drar till med nåt för att lätta upp stämingen
Så är det klart
Nästas tur
Avklarat på sådär tre, kanske fyra minuter
Men det är klart att det tar mycket längre tid för vissa

Vad mycket grejer man borde göra
Städa
Vattna blommorna
Vika tvätt
Plocka i ordning på skrivbordet
Bädda sängen
Bära ner x-antal glas


Fast sånt struntar jag i nu
Sitter och drömmer mig bort istället



Eller varför inte åka till kylan?
Okej kankse inte nu
Är tillräckligt kallt här
Fast åker man bort
Då kan man njuta av kylan på ett annat sätt
Komma bort från vardagen




Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag ville ha mitt betygssamtal :o Men så klampar min far in och tvingar in mig i sängen (på ett totalt opedofiliskt sätt) samtidigt som han trycket ner äcklig lefeton i halsen på mig för att jag ska sluta hosta. bläpåhan.

Jaja. Nu hatar Helena mig och kommer sänka mitt betyg.:(

Och bytheway (i) du tillhör snyggbloggarna också C:

2010-01-08 @ 14:59:58
URL: http://trallabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0