Warning for Dagissjukan

Så har min lilla syster (minstingen) fått maginfluensa
Från dagis
Och i spetsade öron fattar man min oro
Man blir inte lita sjuk om man får nåt från dagis
Man blir super-ultra-helt-galet-skit-mycket sjuk
Och förlåt
Men jag har inte tid att vara sjuk
Jag har inte tid att ha huvudet i en toalett stol
Och dö av att man inte äter nåt
För... ja har man haft magsjuka fattar man
Inte kul
Och den skiten får jag varje år
Nästan
Iallafall sen ungarna började på dagis
För det är rena smitthärden
Man borde sätta upp varningar



Så kanske folk fattar
Att man ska akta sig för såna som mig
Jesper (min samhälle lärare som har småbarn)
Mamma
Daniel
Överhuvudtaget alla med småbarn på dagis
För vi är också risker

Man borde sätta oss i karantän
Så vi inte smittar ner resten av befolkningen
Med nån jobbig dagissjuka


I övrigt slutade jag jättetidigt idag
Och nu sitter jag här och slö skriver
Framför allt på min kära labbrapport

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ja men precis, det är inte mitt fel att jag inte är född blondin, men jag har ju alla blonda egenskaper så..;-) Haha:P Ja, saturnus är min plåga:(

E du inne på msn? :)

2010-01-13 @ 12:55:53
URL: http://trallabelle.blogg.se/
Postat av: Simone

uscha, vad hemskt :/

2010-01-13 @ 12:58:48
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Joanna

Du får gärna ge mig maginfluensa, har hört att man blir smal av det:p

2010-01-13 @ 13:01:03
URL: http://trallabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0