Barnrumpa

Känner mig lite som en unge
Som är helt förbryllad av att det är snö ute
Att det är kallt, och inte pissljummet
Jag blir lyrisk så fort jag ser en tomte



Tänker dessutom på farmor
Hon är också julgalen
Har massor med tomer
(Inte en miljon, men fler än de flesta)

Så tittar jag på lakan
Dum som jag är
Och blir naturligtvis kär


Vill bara ha det i sängen
Och gosa ner mig under ett tjockt täcke

Och så är det snö
Och så är det på väg hemifrån snart
Och så ska jag till Egypten sen med pappa och Liza

Jag tror inte jag klarar mer nu
Då kommer polisen bli kallad för det är nån som har trott sig se en galning
Men det är bara jag som inte kan fluta flina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0