Julklappar

Alla har julklappstips
Det står
"Till henne"
"Till honom"
"Till farmor/mormor"
"Till mamma"
"Till syrran"
Du hajjar?
Företagen har gått ut i en kamp
Det är vi som är målet
Desto fler av oss de kan locka
Desto bättre
Det är nästan skrämmande
Att det ska behöva vara så
"Lockpriser" ska få oss att köpa
Och göra klappar fulla med kärlek



Fast att julklappar handlar med om företagens listor än kärlek kan man förundras över
För det första
Kan man inte som konsument tänka själv?
Hur svårt är det att komma på vad man ska ge till någon?
Förhoppningsvis känner man personen bättre än en pengakär reklamnisse som har kommit fram till en genomsnittlig önskan av ett paket som kostar en del
Varför inte sätta sig ner och tänka efter själv?
Själv har man tänk på julklappar i flera månader
Nästan
Martins paket har jag vändit och vridit på i huvudet i veckor
Liza är helt osynligt
Jag har ingen aning om vad jag ska ge till henne
Mer än det jag redan har köpt

Fast likt de flesta andra tittar jag på dem här listorna
Funderar
Kanske man kan få insperation?
Men eftersom att det ligger så mycket pengar i att ha en bra lista
Tycker jag att det känns ganska hårt
Är inte julen kärlekenshögtid?
När man sitter ner och myser
Tar hand om sina nära och kära
Inte slåss för livet för att paket man ger bort ska vara nåt speciellt
Fast vi lever i en rätt hemsk värld


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0