Poet sen barnsben

Letade fram mina kartonger som jag inte har tittat i sen jag flyttade sist
Och det är väl sådär fem år sedan
Hade ingen aning om att jag hade så myvket grejer som jag faktiskt hade
En massa glas och tallrikar
Ett fondueset tydligen
Det håller man ju på med så ofta
Har aldrig använt det
Tror jag fick det av mormor och morfan för ett antal år sedan

Dessutom hittade jag en massa påslakan
Dubbla
Det är dock inte helt fel eftersom att vi kommer ha en dubbelsäng
Ser fult ut om man har två olika lakan
Även om jag har planer på något som skulle kunna se ganska snyggt ut
Sen när jag väl ser det i praktiken kommer jag troligen tycka att det ser för jävligt ut
Brukar vara så
I alla fall när det gäller kläder
Tänker att det där kommer se skitsnyggt ut
Sen när jag ser det på mig
Huh

Hur som helst hittade jag en massa roliga grejer i mina kartonger
Bland annat gamla dikter
Som jag tror jag har skrivit själv
Fast är fullt möjligt att jag har skrivit av dem

"Festman och möa rodde ut på öa
När dom kom i land kysste dom varann"

Klockren
Speciellt eftersom att jag hade stavat festman med ä''

"Nu har killarna i 2:an, Jonas och alla dom
Ritat ett hjärta med krita och skrivit
'Eva och Tom'
Dom la benen på ryggen och flydde när jag kom.
Är det faktiskt något väldigt fel i att gillar och tycka om?"

Tycker den är så gullig
Om det nu är så att jag har skrivit dem själv
Jag måste bli poet
Om jag kan plita ner det där när jag inte ens var tio
Tänk bara vad jag måste kunna trycka fram nu
(Är troligen riktigt dåligt)


Jag är visserligen lite äldre än 10
Men jag är inte gamla
(Jag älskade dem där byxorna...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0