Snö, snö, snö... Bra/Dåligt?

Man försöker hela tiden
Jag försökte titta på Harry Potter 1 för en stund sen
Men ska passa barnen
Och då kan man inte titta på nåt annat än Bamse, eller du vet... barn grejer?
Som jag har sett en miljon gånger innan
Och somnar om jag måste titta på

Vet inte om jag ska skratta eller gråta
Det är snö ute
Gillar det på ett sätt
Det blir ljusare
Och sen tror jag att jag är en hopplös romantiker
När det gäller snö alltså
Annars är jag mer praktisk av mig
Men snö är romantisk i sig
Det är kallat
Man blir inte svettig och klibbig av att röra den man gillar
Vilket man blir oftare på sommaren
Då vill man ju knappt vara nära sig själv


Tänk att gå där och hålla handen med lilla gubben
(Ser plötsligt mig själv gå där med Lilla Gubben (Pippis häst) och försöka hålla honom i en hov)

Vet att jag får lönen snart
Mer än vad ja har fått på jättelänge
Fast samtidigt ska jag flytta
Och pengarna lär gå till annat än mitt spontan handlande på nätet...
Varför måste jag vara så vuxen?
skit i konsekvenserna människa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0