Vi är som kaniner och prasiter

Var i Söderåkra för två dagar sen
Tror jag...
I alla fall tittade vi på Vetenskapens Värld
Det handlade inte om att folk snart slår ihjäl varandra för att de inte bor på samma gata
Eller prata samma språk
Det handlade inte om att vi spyr ut kol som gör att polarna smälter
Eller andra mysiga kemikalier
Det handlade inte om att folk köper sex av barn
Eller kvinnor för den delen
Det handlade inte om att svenskar slänge 25% av all mat vi köper
Eller det skulle det kunna handla om lite om man vill vara långsökt

Det handlade om att vi är för jävla många
Att vi inte kan hålla på som kaniner längre
(Framför allt i Afrika där män har en tendens att spruta i allt som rör sig
Och det blir ungar av allt för kvinnor inte kan köpa/få tag på prevemtiv medel)
Om 50 är kommer vi vara 3 miljarder människor till
Det är bara en hypotes, men varför inte?
Många skaffar 8, 10 barn
Och vad ska vi leva på då?
Luft och vatten?
Det är inte ens säkert att det kommer finnas vatten till alla
Det finns det ju inte ens nu
Sjuk tanke när man själv står i duschen i en halv timme med kranen rinnandes nonstop

Deras sätt att lösa det (bland annat) var att utbilda oss
Kvinnor
För är vi utbildade vill vi inte gå runt och vara kroniska på smällen
Vi vill faktiskt ha ett eget liv som inkliderar annat än amming och barna födande

Så en kort slutsats: skaffa inte barn...
Själv ska jag ha minst två



Men tyvärr kan jag inte ta in det
För mig kommer alltid det stora blå finnas
Visst kommer saltvattnet finnas, men söt?


Liza och jag i Portugal för...2 eller 3 år sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0