En dag i solen med underbart sällskap

Spenderade mer eller mindre hela dagen ute idag
Med Kikki och Jonna
Mirsad var med på ett hörn
Helt underbar dag
Ralph gick omkring och åmade sig i gräset (Kikkis katt)
Medan vi andra låg i solen och åmade oss (under killfira tiden)
Ungefär lika mycket
Eftersom att vi var mer eller mindre ensamma åkte kläder av
För dig som läser in i orden
Nej, vi var inte nakna
Vad tror du att vi tänker med?

Hur som helst lapade vi sol
Vilket var underbart efter den här kalla satans vintern
Kändes som att bli uppladdad igen
Som att solen hötte med fingret mot mig och skällde lite på mig
Gav mig en spark i baken och muttrade
"Dumma unge, dags för dig att acceptera och titta framåt. SLÄPP honom."
Och så pratade  jag om vissa saker som fick mig att tappa hakan
Inser att det nog inte var ett så stort misstag att vi gjorde slut trots allt
Och tro mig
Ikväll eller imorgon bitti kommer jag käka upp det och vilja skicka massor med
"Jag sakar dig" sms igen
Visserligen kan jag erkänna för mig själv att jag nog har fått lite svagare ryckningar
Jag får inte samma kvävnings känslor och inte riktigt samma bergodalbana tur som innan
Den har saktat ner lite sakta, men visst finns det upp och ned gångar
Fråga hur jag mår och du får tre, fyra olika svar inom loppet av ett par timmar
Ja, jag är ganska instabil och just nu i ganska stor obalans på känslofronten
Fast nu börjar det bli mer
"Skit också, vi är inte ihop... Jag saknar honom verkligen." alltså inte "Bajs, måste få tillbaka honom! NU!!!!!!!! annars dör jag. Jag tar livet av mig... nej, men jag gör något..."
Och när jag tänker att jag saknar honom menar jag inte enbart i sänghalmen utan rent allmänt
Jag menar han kände mig bra, verkligen bra
Och nu ska vi inte träffas på månader
Och sen ska jag lära känna någon ny
*Suck*
Tror jag ska gå med i något kloster
Bli nunna
Lägga all min krälek på Jesus
Och i smyg fantisera om Hugh Jackman
Eller Christian Bale
Eller han den där snyggingen vid bussen
Eller någon fantasi man som inte har en enda brist
Han är min snuttefilt just nu
Fast tanken på att jag skulle träffa honom får mig att hyperventilera
Vill inte träffa någon nu
Vill vara singel
Kunna låta det giganstiska egot som slåss inom mig få komma fram

Sammanfattar kortsagt mig dag med att den har varit bra
En risig start, som vissa fick lida sig igenom eftersom att jag inte kan hålla smstystnad när jag är depp
Men sen gick den spikrakt uppåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0