Exklusiv intervju med fröken Sarah MC

Läste ett inlägg för någon vecka sen
Vad fort allt förändras
Idag bor jag hemma
Och ser på mig själv som singel
För det är det jag är
Det finns ingen kille som är "min"
Och jag är inte någons
Mer än min egen
Det känns inte alls bra
För att göra slut är som Jonna sa till mig
"En avvänjnings tid"
Och jag vet inte ens om jag vill vänja av mig
Fast det beslutet är ju inte enbart mitt att ta

Får dille på att jag vill åka till England nu
Sticka från allt och bara läka ifred
Inte märka av om Martin hoppar i säng med någon annan
Okej om någon kompis till mig såg det skulle jag troligen bli informerad
Men jag skulle inte se det själv
Det är alltid en fördel
Fast jag tror jag får nöja mig med att gå i skolan i Växjö
Och vill jag åka till England när jag har gått ut
Då gör jag det

Så...

- Fröken hur känns det att vara singel igen efter ett år och tre månader på pricken?
- Det känns varken bra eller dåligt. Tror jag gör mitt bästa för att hålla känslorna borta. Vill inte gå ner mig i "jag saknar dig" träsket igen. Tror nämligen att han tycker det är ganska skönt att få vara "fri" igen. Tror han såg mig som någon form av kejda. Ingenting någon gillar att bli sedd som. Skratt.

- Har ni bestämt hur ni ska göra, om det ska vara slut eller om ni ska testa igen?
- Lite väl privat fråga, men jag kan väl säga att både dörrarna står öppna även om den ena kanske är mer öppen än den andra. Och givetvis har jag väl tankarna på att jag vill ta den ena dörren, men det är inte enbart mitt beslut. Vilken dörr jag än väljer. Man är ju två om den här skiten.

- Du ska börja plugga till biblotikarie, hur känns det då?
- Som en lätt bris i jämförelse med en storm. Skratt. Ärligt talat tror jag det blir bra. Skulle det vara så att jag märker att det inte är något jag vill kan jag alltid börja plugga igen. Plus att jag känner att jag saknar skolan. Att ha något att göra hela tiden känns som om det skulle vara en skön omväxling mot att böra massor med grejer som egentligen inte behöver göras. Som det här till exempel. En intervju med sig själv.

- Lite som att vara schizofren?
- Skulle jag nog inte säga. Jag är medveten om att jag nu förmedlar, vad det nu är jag förmedlar, med hjälp av en på hittad karaktär och en äkta.

- Så en sista fråga: har du gjort något riktigt dumt på sista tiden?
- Hmm... Skickade sms med inverkan av alkoholhaltig dryck. Han tog dock bort dem utan att ens läsa vem det kom ifrån. Fast själva smsen står jag för, är mest sur på mig själv att jag skickade dem till honom dagen efter och han blev så själv uppblåst och strutig. Jag kunde lika gärna skrivit att jag älskade honom av hela mitt hjärta och att jag skulle gå genom eld och vatten för honom och inte att jag simpelt ville ligga med honom.

- Bara en sista... Vad kommer du leta efter i eventuella kommande relationer?
- En kille som är på samma nivå som mig. Att vi kort och gott har samma syn på det mesta. Pengar och sånt är ju också viktigt. Plus att jag vet med mig att jag inte kommer bo ihop med någon på länge. Ska jag flytta hemifrån bor jag själv med en Helig Birma.

- Så du vill att han ska vara en kopia av dig?
- Nej, då skulle vi ha ihjäl varandra. Han måste vara lugnare än mig. Jag har ganska hett temprament och kan bli rosenrasande för ingenting, speciellt om jag är hungrig, vilket jag är nu.

- Okej... Tack för intervjun fröken Sarah MC.

För dig som läser och tycker att jag har formulerat mig oriktigt
Vänd dig till redaktionen på 0200-66 66 66
Och för dig som undrar varför jag lägger upp det
Så att jag kan få tankarna ur mig
Har märkt att publicerar jag det
Då rensar jag huvudet lite mer
Även om det inte alla gånger är jätteklokt att lägga upp en massor
Speciellt inte om killar
Eller känsliga ämnen i allmänhet
Som det här...
Men jag har nog redan tagit priset i dumhet det här året
Så vad gör det för skillnad? :D
Plus att det kommer vara riktigt kul att läsa den när jag är sådär 30
Eller bara 25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0