Förkyld in till benmärgen

Min näsa har startat krig mot mig
Mina ögon har gått med på dennes sida
Vilket betyder att jag mer eller mindre non-stop måste hålla tillbaka snoret
Antingen med kroniskt insnörvlande som får migg huvud att kännas fyllt av snor
Vilket det nog är vid det här laget i och för sig
Så toalettrullen jag la beslag på imorse har varit min städiga följeslagare
När jag tassat runt i huset i morgonrock hela dagen

Ögonen å anda sidan är värre
Eftersom att jag inte är den som kan hålla tillbaka oframkallade tårar
Vet inte vad jag ska göra
De rinner hela tiden
Lugnar ner sig ibland, men fortsätter lika fort sekunden efter
Mycket jobbigt

Så jag har tyckt synd om mig själv hela dagen
Tänkt att världen är emot mig
(Har glidit in i fasen när jag får hyperventilationer för att jag aldrig kommer träffa någon ny. Vet inte vart dem tankarna kommer ifrån, för vet att jag ser bra ut. Kan vara trevlig när jag har lust och troligen få majoriteten av killarna jag möter ute i säng, förmodligen mer än majoriteten eftersom att de har en tendes att gilla allt som har bröst och fitta. Fast det är inte riktigt det jag vill åt...)
Hur som helst tittade jag på Skönheten och Odjuret
Med min två åriga lilla syster i soffan med 40 graders feber
Jag har sett denna filmen väldigt många gånger på sista tiden
Fast jag blev så nedstämd
Undrade i smyg när jag skulle träffa mitt Odjur
Då får jag bara lust att fråga mig själv:
"Varför kan du inte tycka mer om honom som människa?"
Suck och stön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0