Jag har fortfarande minnet krav

Jag är en lat människa på morgonen
Brukade vara jätteduktig innan
Åt alltid en bra frukost
Som jag stod mig på till klockan elva iallafall
Sån är jag inte längre

Går ner och häller upp det sista av mjölken i ett glas
Går ut med förpackningen som är tom till tvättstugan och lägger den i återvinningen
När jag kommer tillbaka är glaset inte kvar på diskbänken
Jag börjar leta
Samtidigt som jag börjar fundera på om jag har tappat minnet
Jag frågar Daniel, mammas kille, och mamma
Men både skakar på huvudet
Och jag är för uppe i mitt letande att jag missar att Daniel troligen flinar
Tillslut hittar jag dock glaset i ett skåp och skakar fundersamt på hvudet
När jag vänder mig mot bordet skrattar Daniel gott för sig själv
Och så fort jag vände ryggen till efter det
Gick mitt glas upp i rök
Fast då visste jag vem jag skulle titta på

Så jag kan konstatera att jag inte har drabbats av en skenande demenssjukdom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0