Nostalgi i dess bästa form

Mamma berättade härromdagen att de sålde vårt gamla hus på Björkenäs
Igen
Nyfikenheten börjar gro inom mig
Bodde där när huset var precis nybyggt
Fast vi bodde inte där länge
Redan innan huset var helt klart släppte mamma och pappa ner en bomb
De skulle skiljas
Så förvånad har jag nog aldrig blivit i hela mitt liv innan
Hemsk känsla
Nu har man vant sig
Fast det är fortfarande konsitgt att titta på bilderna
Tänk om jag hade bott kvar där
Eller om jag hade flyttat till Malmö och bott där nere nu
Det är egentligen ett mirakel att jag står där jag står idag










Blir helt nostalgisk
Tänker på alla gånger Liza och jag tävlade om vem som kunde hoppa från högsta trappsteget i trappan
Eller när vi satte fast gamla skruhysor, som snickarna hade i sina skruvpistoler, på golvet för att det skulle vara väggar i våra Barbie dockors hus
Och hur arg mamma blev när han förstod att vi hade tjepat fast dem på golvet
När vi lekta jagade prinsessor i jordhögarna som lagts upp ute på tomten när de grävde för grunden
Eller när vi tog ut våra nakna Peter och Petter Barbie dockor och glömde de ute. Hittade dem dagen efter då dem var frostiga.
Hur stort huset var
Det var ett äventyr att vara där
Hur kär jag var i en av snickarna
(Har haft något för byggare sedan dess även om jag har jobbat bort det mesta på sista tiden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0