Uppe med tuppen

Vaknade vid halv sju idag
Har ingen aning om vaför
För det var inga barnskrik
Inget sånt
Ingen mamma som fick panik
Eller likande
Det var knäpptyst
I och för sig hade Tuffsan kunnat väcka mig
Det är inte direkt första gången hon kliver runt på en tills man vaknar
Framför allt nu
Hon bor mer eller mindre hos mig på nätterna

Hur som helst var jag på kalas igår
Min moster fyllde år och min kära lilla kusin
Det var kul
Kommer alltid på att jag gillar min släkt
Att dem är nog dem skönaste människorna på hela jorden
Framför allt mammas sida
Eller hur man nu ska räkna min morbor/pappas kusin

Innan dess satt jag på Fredriksskans och filosoferade med Viktor
När han plötsligt utbrister
"Jag tror jag har myror i brallan"
Och eftersom att jag är en ond människa kunde jag inte sluta skratta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0