Den 19 april 2011

"Jag vill behöva bry mig om vad jag har på mig för underkläder. Jag vill behöva bry mig om hur min kropp ser ut. Jag vill ha en kille som trugar efter sex. Jag vill ha min Mark Darcy. Jag vill inte behöva vara stark längre. Kan jag inte få släppa greppet och låta mig själv gå under? Låta allt komma upp till ytan och låta mitt inre vara orört. För vart är det jag lägger alla mina probelm? Jo, jag trycker in dem i mitt inre, som om det var nåt jävla förråd!"
Utdrag ur dagbok 31 Januari 2009

I nästa mening skriver jag att jag ska
"FÖLJ INTE HJÄRTAT UTAN HJÄRNAN"
Måste skratta åt mig själv
Fast det känns bra att läsa om hur ledsen jag var då
För något så idiotiskt... okej jag skulle bli arg idag med, men inte reagera på samma sätt tror jag inte
(Skulle med nästan full säkerhet ställa till med ett jävla liv
Skrika på den fittan som satte på killen jag gillade
Se till att hennes rykte sabbades och hata henne med all styrka jag hade
Så reagerade jag dock inte då
Tog det med relativt högt huvud och slutade bara prata med henne
Är lite mer hetlevrad nu för tiden
Plus att jag nog skulle räknas som en större bimbo nu
Har fått betydligt högre tankar om mig själv sedan dess
Fast det är något jag är mycket nöjd med)

Så vad vill jag då förmeddla med detta?
Troligen ungefär samma sak som med allt annat
Bara få det ur mig
Plus att jag tyckte att det var så sjukt att läsa det
Hur trodde jag att man fick kille?
Genom att följa sin hjärna?
Hmm... om jag inte har fattat helt fel måste man gå emot den
Chansen är i alla fall stor att man behöver det
Speciellt om man har en misstänksam hjärna som ser alla med snodd som fiender
Många av tjejerna också för den delan


Fast vad kan jag säga, man ser att jag inte direkt var den mest känslomässigt mogna person under den tiden. Även om jag mycket väl skulle kunna ställa mig sådär idag... Hrm...

Kan ju lika gärna ordbajsa lite om min dag
Fick ligga kvar i sängen hur länge jag ville
Fast kunde inte ligga kvar och gotta mig när jag fick sms av Jonna
Ville läsa hennes insändare
Så gick upp och läste den
Hyllar den åter en gång

Sen konstaterade Viktor för mig att jag är konservativ
Eftersom att jag inte förespråkar KK-förhållanden
Tror inte på den idéen
Plus att jag snarare skulle kalla mig lite fin i kanten
(Kom jag på när jag fick tänka efter en stund, men då hade jag redan bytt dagis fröken till Jonna^^)
Sen tjockade jag mig på Fiesta där Jonna och jag spydde upp våra problem
Tror vi har sagt allt om dem redan
Jag får ingen rätsida på min situation
Vet inte hur jag mår, egentligen
Mår bra i ena stunden
Piss i andra
Sen mår jag helt okej och kan tänka att det inte vore så dumt med någon annan
Ge mig en ärlig chans att komma över honom
(Tror inte direkt att han kommer hålla på sig)
Som vanligt kom vi inte fram till något
Eftersom att det inte finns något vettigt svar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0