Så typiskt mig

Jag sitter här och tänker på hur naiv jag är
Att jag gärna tror på allt folk säger till mig
För jag kan väl lita på dem
Jag har en skara jag kan lita på
Och om dem säger något
Då borde jag väl kunna lita på det?

Tyvärr är världen en stor fet lögn
Man säger en massa saker
Som att man ska hålla kontakten med någon kompis
- Det gör man inte
Som att man lovar varandra evig kärlek när man gifter sig
- Hur många skiljer sig egentligen idag, snart är det väl 50/50

Allt sånt
Och nu var det väl 3, 4 dagar sen jag ät middag med Martin
Och självklart kommer hela vi-har-gjort-slut grejen upp
Den är ganska stor i mina ögon
Och eftersom att vi inte gjorde slut för att det var något fel på känslorna
Finns dem fortfarande kvar
För tyvärr förstår inte dem att dem kan somna in i någon dvala
De fortsätter i sin normala takt
Vilket gör det hela ganska jobbigt
Speciellt eftersom att en av oss skulle kunna tänka sig att pröva igen
Även om denna en är väldigt medveten om problemen
Men vet ändå med sig nånstans att det inte känns så rätt om det är så fel
Den andra en är hur som helst mer kallsinnig
Den tycker att det är kört, vilket den enda ennen kan förstå
Fast ennen som vill pröva igen, den är inte van att ge upp
Inte om det så finns ett strimma hopp kvar
Och om det stämmer det som ennen, som inte vill pröva igen, säger ja då vill den andra ennen gärna give it a go
För det den ennen brukar säga är
"Jag kommer aldrig komma över dig. Inte på flera år."
"Jag är din ennen"
Tidigare, dock för länge sen lovade denna en mer eller mindre evig kärlek
Och att aldrig göra slut
Medan den andra ennen nog kunde tolkas som relativt kall innan hela vi-gör-slut grejen
Och nu är det den ennen som vill pröva igenom
Och inte den som faktiskt la sina vackra ord på ett silver fat

Hur som helst vill jag bara konstatera att, vem jag nu är av dem
Så gillar jag inte nyckfullhet
Jag vill kunna lita på det min eventuella partner säger eller gör
Jag undviker helst dubbelsignaler
Dem har en tendes att vara jobbiga
Och för mig som är känslosam och gärna går in i känslorna och insuper dem
Är just dubbla signaler väldigt försvårande
Och vem jag nu en är av ennarna så ska jag fortsätta/ge upp
För jag vaknade med ett så fint sms i telefonen idag som fick mig att vilja strypa honom
Eller iallafall kasta en paj på honom när han inte kan duscha på hela dagen
Om det finns någon som är bättre på att skicka dubbla signaler än mitt ex
Tja, stackars jäveln som har med den människan att göra
För det här är jobbigt nog
Ungefär som om han ställer fram en snurra där det finns olika alternativ
Som:
  • Super snäll och gullig
  • Skitsur
  • Disträ
  • Satsa allt på att vara dubbel
  • Lite lagom av båda världar
  • Bete dig som om ni aldrig har gjort slut
Och det pilen hamnar på
Sån ska han vara den dagen
Nästa dag kan det vara något helt nytt
Jag vet bara en sak gällande sånt här
Det är inget för mig
Visst kan nog jag tolkas som ett mogno
Men jag har i regel min aldeningar
För det mesta är det nog att jag inte vill bli sårad

Var med mamma i stallet i fredags
Hade med oss Meya
Som fick spelet så fort en häst började gå emot henne
Började morra och skällde
Så det blev för mig att sitta i bagaget med luckan öppen och sällskapa henne
Vilket passade mig ganska bra
Då slapp jag en massa "Gör det" och "Gör det"





Och så när jag sitter där i bilen och börjar deppa ner mig för att jag var dum i huvudet som min syster så fint sa till mig senare ser jag två fåglar ha det lite mysigt ihop. Titta på dörren. Vet man om det ser man det faktiskt.





Där stod jag och tittade på när mamma mockade efter GT
Min mosters häst
Eller ponny kanske man ska säga om honom för han är inte stor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0