Egypten here we come

Känns verkligare nu
Mycket verkligare nu
Har ringt och bokat tid för vaccinering
Så kan man inte få Hepatit A av maten
Eller B när man får blodtransfusion
Det är en aning läskigt att ta spruta
Har inte gjort det på ett år
Känns som om det är vuxet
Jag börjar bli vuxen nu
Man ska göra allt själv
För innan var pappa eller mamma med
Inte längre
Ganska skönt

Längtar nåt fruktansvärt efter solen
Och jag ska dit
Hoppas jag blir en pepparkaka
Har aldrig varit det innan
Tror inte jag lyckas nu heller




Har börjat läsa en själv-hjälp-bok
Har smutskastat dem innan
Men tror att det kan vara lite bra
Man får upptryckt i ansiktet att man kanske inte är så säker som man vill tänka sig vara
Den ska jag läsa nu
Djupläsa
Memorera
Känns som om jag ska skriva en rapport på den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0