Jag är en hjältetjej

Det är sant
Det finns inget som får mig att dregla mer
Tänker på Wolverine
Jag hade en crush på honom i....
Ett år?
Kankse mer
Eller mindre
Men jag har aldrig sett en film fler gånger en X-men
Den första
Väldigt viktigt då dem andra inte alls är lika bra
Plus att det är utan-tröja-scener i ettan


Han är så skäggig, eller polisongig snarare kankse
Men manlig får man leta efter

Så gick jag över på en ny hjälte
Batman
Grrr
Finns det någon som får en tjej att vilja hoppa in i TV:n mer?
Gigantiska muskler och hjälte
Visst är det lite jobbigt att han ska vara kär i Rachel
Speciellt i The Dark Knight för då har de bytt ut henne
Men han är mums
Honom var jag också "kär" i ganska länge
Fast han är ännu snyggare i Regign of fire
Mums för en liten hjältetokig galning som mig


Skitig och stark
Mysigt att titta på, värre att lukta på

Och sen blev det Spiderman som stod på pallen
Inte lika länge som någon av de andra
Jag hade börjat tröttna på att glo på samma film en miljon gånger
Hur jag kunde gilla honom vet jag inte riktigt
Visst han är söt
Men han är pojkig
Kankse var det som fick mig att falla
Trött på att gilla killar som är lika gamla som mamma


Medveten om att det är från den tredje filmen, men han är snygg i den
svarta dräkten, ser så mycket farligare ut

Sen gav jag upp kändisar
De ringde aldrig tillbaka
Och hörde inte av sig när de sa
Kom inte när de skulle
(Metaforiskt)
Började istället intressera mig för normala tråkiga killar
Som inte hade superkrafter
Eller super mycket pengar
Eller var hjältar

Men nu är jag tillbaka
Och det är värre den här gången
För det är inte ens en människa med smink på sig
Det är en dator gubbe
Som är framtagen troligen utan en man som mall
Alistair
Stör mig på mig själv som ingen annan kan
Vad fan tänker jag med?
Jag har pojkvän
Sambo
Hur kan jag gå och kära ner mig i en lite blondie
Med lätt skäggväxt
Som skyddade min magiker mot allt som kom emot henne
Som gav mig...hrm... henne en ros
Som var oskuld för han hade varit i kyrkan
Som bokstavligen gick genom eld för att skydda mig... henne
Som låg med någon annan för att skydda... henne

Eftersom att det troligen inte finns så många som har hört rösten som talar för honom
Måste jag skriva en sak
JAG HAR ALDRIG HÖRT EN SÅN RÖST
Och Martin, om du läser det här kan du ta det lugnt
Jag vet att det är fantasier
Mitt huvud är bra på att måla upp det åt mig
Det kommer lugna sig efter ett par veckor



Känner mig som en liten rokkie
Eller typ en blåmes
Eller gröngöling
Eller vad man nu kallar såna som mig
Puckon?

Kommentarer
Postat av: joanna

skulle kalla det... tjej? ;)



haha, jag då? el mucho problemo del omdöme......

2011-01-11 @ 16:29:54
URL: http://kaffehora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0