Jaha... Vad ska man göra nu då?

Känns som om jag sitter fast på en potta
Min ålder är svår att avgöra
Jag vill vara barn
Men min omgivning vill att jag ska växa upp
Jag vill gräva ner mig i jorden och låtsas att mitt liv är kanon
För vem behöver jobb?
Min omgivning tycker upp det i facet på mig
(Min omgivning är min mor)
Den trycker upp det så länge att jag måste andas in det

Resultat:
Funderar uppriktigt att åka till England
Mest för att jag inte orkar med allas tjat
Och för att jag vet att jag behöver det
Har alltid lutat mig mot mamma innan
Och sen när jag slutade luta mig mot henne
Då kom Martin
Och så började jag luta mig mot honom
Han är inte lika jobbig som mamma
Vilket betyder att jag kan lata ner mig

Så nu sitter jag här
Funderar på vad jag ska göra
Lovar mig själv att jag ska ta tag i allt
Vilket jag egentligen vet med mig att jag inte kommer
För hur man kan lova sig själv något och hålla det
Som man verkligen tycker är jobbigt
Det är över min fattningsförmåga
Jag kan verkligen inte pressa mig så långt
Behöver väl en morot
Eller en piska snarare
Får be Martin komma på det jag hatar mest
Och sen blir det att göra det om jag inte håller vad jag lovar
Fast idag gäller det bara att tvätta
För han jag lever med lägger allt i tvätten
För det är jobbigt att lägga in det i garderoben
(Han kommer bli sur när han läser det ^^)

Längtar till Egypten...

Det är Portugal, men det är där jag var senast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0