Jag vet med mig vem jag är... men man kan väl få drömma?

Jag anser mig inte vara så passionerad
Jag anser mig inte vara så romantisk
Jag anser mig inte vara någon som söker spänning

Fast jag kan erkänna att mina tankar fladdrar iväg
Där jag är längre
Har naturligt mustigtbrunt hår
Isigtblå ögon
En hållning som få
Ett svärd på ryggen
En pistol uppspänd på benet
Rider som om det var det enda jag hade gjort
(På hästar och motorcyklar, inget snusk här)
Har obrytbar självkänsla
En trygghet inom mig som får mig att kunna ta det lugnt
En värld där jag inte har samma gränser som här
En värld där spänning, romantik och passion är något man äter till frukost
Med män som svämmar över av lycka av en enda blick
(Jag vet, det låter sjukligt, men är sant)
Där jag vet vad jag ska göra och inte blir ifrågasatt
Varken av mig själv eller någon annan


Tänk om jag hade varit kille, gud då hade jag varit mer nörd än något annat
En tanig liten nörd som satt framför sin dator och längtade in i en fantasyvärld
Det är ju jag, men jag är tjej och folk brukar inte kunna tro att vi är såna
Inte just till fantasy, utan mer att man drömmer om sin drömprins
Vilket jag givetvis gör
Just nu heter han Seth och var delad huvudrolls innehavare i boken "Överenskommelser"
Jag borde börja recensera böcker, det enda som kommer vara jobbigt är att jag kommer gilla alla
Alla som har med kärlek att göra iallafall
Och ja, jag har pojkvän och nej vi har inte gjort slut
Och nej jag sitter inte och tänker på det, då hade jag väl inte skrivit något som hade kunnat få någon att tro att det höll på att ta slut?
Hoppas bara att han inte bryr sig om att jag blir kär som fort jag öppnar en bok eller spelar ett datorspel med hysad grafik

Så ser jag drömmande eller frånvarande ut
Då är jag nog okontaktbar
Och har flytt in i min lilla värld
En värld där jag bestämmer allt
Om det ska regna eller vara sol
Om jag ska vinna eller förlora
Om jag ska vara ledsen eller glad
Arg eller lugn

Tänkte bara berätta det
I undervisandesyfte givetvis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0