Kort genomgång av mina senaste dagar

Har kånkat upp min byrå idag
Så nu får det vara tvärdrag
Annars lär jag bli målarfärg-lukt-förgiftad
Det är något jag inte har en större längtan att bli

Jobbade idag
Jobbigt värre om jag får säga det själv
Det är tröttsamt att flytta på möbler
Dammsuga golv och väggar
Torka av bakom toaletter
Plocka ner alla lampor och torka av i dem
Sen hela vanliga städningen på det
Känner mig kortsagt ganska mör

Och nu blir jag helt förlamad
Vet inte vad jag ska göra
Orkar inte öppna boken jag lånade sist
Känner mig inte alls pepp på att läsa den
Fast tror ändå att den är bra
Konstiga människa

Men något kul måste jag väl ha på hjärtat
Ämmm nej
Inte egentligen
Visst kan jag berätta kort om valborg
Jag var nog bland de nyktraste
Fast ingen var heller spy full
När jag kom hem somnade jag samma stund som jag la huvudet på kudden

Igår fördrev jag dagen med jobb
Och sen en aningen kort långpromenad efter som klanten (Viktor) jag gick med har nya skor
Visserligen kan jag väl erkänna att jag hade i tankarna att inte orka gå
Just eftersom att jag gick från jobbet
Så jag satte honom på min säng
Och så kul/trevligt trodde jag inte man kunde ha på en säng
Om man inte utför syndigheter
Vilker vi inte höll på med
Om jag skulle sättas "själv" på en öde ö har han faktiskt tagit sig uppåt på min lista av vilka jag skulle ta med mig
Våra interlektuella samtal kan nog få vem som helst att somna
Men dem är meddragande och jag skulle inte klara mig utan dem nu

Men tillbaka till min byrå
Och jag känner mig redan så gammal att jag kan visa hur fin den blev ^^



Och sen efter att jag har tagit fram en pensel
Om betsen jag har använt till allt annat i mitt rum



Urfin ^^
Känner mig som en medelålders tant som avgudar sin katt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0